ניהול וליווי פרויקטים של התחדשות עירונית

 

על פי נתונים בשנת 2022 חל גידול של כ-50% במספר הפרויקטים של התחדשות עירונית הנמצאים בשלבים מתקדמים.
מדובר כמובן במגמה חיובית, אשר רק מחדדת יותר את הצורך בניהול וליווי פרויקטים מהסוג הזה – שירות אשר יבטיח שמירה על האינטרסים של בעלי הדירות בפרויקט לאורך כל התהליך.

ניהול וליווי פרויקטים של התחדשות עירונית כולל ליווי לאורך כל השלבים – החל משלב הגדרת המטרות והיעדים של הפרויקט, דרך איתור כלל בעלי הנכסים וקבלת הסכמתם לפרויקט, ייצוג והתנהלות מול אנשי המקצוע והגופים המעורבים בתהליך, ועד לסיום הפרויקט – כאשר, לכל אורך הדרך ייעודו של הליווי המקצועי הוא להגן בצורה המקסימאלית על האינטרסים של בעלי הדירות ולמקסם עבורם את התמורות.
בנוסף על כך, מטרת השירות היא גם לבדוק את העסקה מבחינה תכנונית וכלכלית ולוודא שההצעה אותה הדיירים מקבלים הינה ריאלית וברת ביצוע.

לצערנו, יש לא מעט גורמים לא מקצועיים בתחום אשר מבטיחים לדיירים תמורות מנופחות רק בשביל שיתקדמו איתם ובשלב מאוחר יותר יחזרו בהם מההבטחות ומהתמורות שהבטיחו – ולכן, ניהול וליווי פרויקטים הניתן על ידי אנשי מקצוע מהימנים בעלי שם ומוניטין, יבטיח שהאינטרסים של הדיירים ישמרו לכל אורך הדרך.

 

מה כולל הליך הניהול והליווי?

הליך ניהול וליווי של פרויקטים התחדשות עירונית כולל בתוכו מספר שירותים.
כאשר המטרה היא להעניק לדיירים שקט וביטחון לאורך כל הפרויקט – וזאת עד להשלמתו לשביעות רצונם המלאה.

בין השירותים הנכללים:

  • ביצוע של בדיקות התכנות – יש לבדוק תחילה שאכן קיימת התכנות למימוש של אותו הפרויקט. הבדיקה אמורה להתבצע במספר היבטים שונים כמו: משפטי, כלכלי, הנדסי, מיסוי ועוד..
  • ארגון של בעלי הדירות לקראת התהליך – בכדי להוציא פרויקט התחדשות אל הפועל יש צורך לאתר את בעלי הדירות, לתאום אסיפות דיירים, להעניק את כל הפרטים והמידע על הפרויקט להשיב על שאלות ולקבל את הסכמתם בכתב לתחילת תהליך
  • בחירת אנשי מקצוע – לפרויקט התחדשות עירונית צריך לבחור אנשי מקצוע שונים כגון : עו"ד, מפקח דיירים, שמאי. מנהל הפרויקט יארגן מפגש עם 3-4 אנשי מקצוע מכל תחום והדיירים בוחרים במי שנראה להם כהכי מתאים – וזאת בהתבסס על המלצות ממנהל הפרויקט שמכיר את הפועלים בתחום

 

  • ביצוע מכרזים – יש להוציא מכרזים על מנת לקבל הצעות מקבלנים או יזמים לביצוע הפרויקט. מה שיאפשר לבחור בסופו של דבר את בעל המקצוע המתאים ביותר. בסוף תהליך המכרז יוצרים טבלת השוואה בין כל המציעים וכך הדיירים יוכלו לראות את ההבדלים בין המציעים ולבחור את ההצעה הטובה ביותר בכל הפרמטרים הרלוונטיים.

כאן חשוב לציין, שכל מי שמציע שירותי ניהול וליווי פרויקטים של התחדשות עירונית יכול להציע שירותים מעט שונים ממשנהו. לכן, יש לבדוק את הנושא הזה באופן פרטני מול נותן השירות הנבחר. בירור מלוא הפרטים מבעוד מועד, יאפשר לדעת בדיוק למה לצפות (וימנע "הפתעות" מיותרות).

הקפדה על בחירה נכונה

ניהול וארגון פרויקטים של התחדשות מצריך מקצוענות, חדשנות, אמינות וכמובן, תודעת שירות גבוהה – וזאת בדיוק הסיבה בגינה חברת המרכז הישראלי לנדל"ן מקבוצת  ערן דרורי מהווה כבחירה הנכונה למטרה.