מהי חשיבותו של מנהל/ מארגן פרויקטים התחדשות עירונית ומדוע בעצם צריך אותו?

פרויקטים התחדשות עירונית כמו: פינוי בינוי ותמ"א 38 נחשבים למורכבים וארוכי טווח.
מהסיבה הזאת, יותר ויותר דיירים אשר נמצאים בדרך לפרויקט שכזה, מבקשים להסתייע באיש מקצוע או חברה אשר ילווה אותם וידאגו לאינטרסים שלהם לאורך כל הפרויקט.
בחירה מושכלת של מארגן פרויקטים בהתחדשות עירונית, יכולה להסב לדיירים שקט נפשי וראש שקט – כידוע, מדובר בדירה שלהם, אשר מהווה את הנכס היקר והמשמעותי ביותר בו רובם מחזיקים.

התפקידים של מארגן הפרויקטים

 את מארגן הפרויקטים ניתן ורצוי להכניס לתמונה, כבר בשלב בדיקת ההתכנות הראשונית.
בשלב זה, יש לבדוק מול הגורמים ואנשי מקצוע מתאימים אם אותו הפרויקט אכן יכול לצאת אל הפועל, המארגן באמצעות אדריכל יוכל לעשות בדיקה תכנונית של הפרויקט (ניתוח זכויות) ולאחר מכן יוכל לבדוק את כלכליות הפרויקט.
מארגן הפרויקטים מסייע בשלב איגוד ואיתור כל הדיירים, בחירת עורך דין מקצועי אשר ייצג וילווה את הדיירים, בחירת מפקח הנדסאי מטעם הדיירים, בחירת שמאי במידת הצורך –  ובסופו של דבר הוא גם זה שדואג למקסם את התמורות עבור הדיירים בעזרת מכרז בין יזמים.
כמובן, שהתפקיד של מארגן פרויקטים בא לידי ביטוי גם בהתנהלות ביצירת הדיאלוג עם הדיירים – אשר יודעים שיש להם כתובת אליה הם יכולים לפנות עם כל שאלה אשר נוגעת לפרויקט.
מארגן הפרויקטים אמור ללוות את לקוחותיו לכל אורך הפרויקט – עד לסיומו (ולעיתים גם לאחר מכן).

אז מדוע צריך מארגן פרויקטים?

יש לקחת בחשבון שפרויקט התחדשות עירונית מכל סוג ובכל סדר גודל, כולל לא מעט שלבים – אשר כל אחד מהם יכול לטמון בחובו מורכבות לא קטנה.
בכדי לצלוח את כל השלבים בצורה הטובה וכמובן, המהירה ביותר יש צורך בידע מקצועי מקיף, בהיכרות מעמיקה עם כל העוסקים בדבר ובקשרים עם גורמים שונים.
מיוצר לציין שלדיירים יש את העיסוקים שלהם ורובם גם לא אוחזים בידע מקיף ומעמיק בעולם ההתחדשות העירונית – לכן, יכול להיות להם קשה יותר לנהל את הדברים לבדם.
כאמור, במקום הזה בדיוק נכנס מארגן הפרויקטים לתמונה ולמעשה הדיירים יכולים לדעת שיש מי שידאג להם וישמור על האינטרסים שלהם.

בכדי ליהנות מכל היתרונות של ארגון פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, חשוב לבחור בחברה מקצועית ובעלת ניסיון רב בתחום – לכן, תשמחו לגלות כי חברת המרכז הישראלי לנדל"ן מקבוצת  ערן דרורי מהווה כבחירה הנכונה למטרה.