כמה הייתם משלמים עבור דירת 3 חדרים
לא משופצת בחולון?

המוכר דרש זמן רב 1.2 מיליון שקל, אך התפשר

מתוך:

העסקה

ברחוב בילינסון בחולון נמכרה דירת 3 חדרים בשטח 70 מ"ר, תמורת 1.03 מיליון שקל. הנכס נמצא בקומה שנייה ואחרונה, במיקום עורפי, ללא מעלית, וכולל חניה. הנכס כולל זכויות לבניית חדר נוסף על גג הבניין, המונה בסך הכל 6 דירות. הכניסה מיידית, אך הנכס מצריך שיפוץ. הרוכש הוא תושב חולון, שקנה את הדירה עבור ביתו למטרת מגורים. ב-13 השנים האחרונות היה הנכס מושכר. הדירה שווקה זמן רב במחיר התחלתי של 1.2 מיליון שקל – ללא הצלחה.

השכונה

רחוב בילינסון שוכן באזור שקט אך מרכזי בעיר, ונחשב ליוקרתי ופופולרי. הוא נמצא במרחק כמה דקות הליכה מרחוב סוקולוב. האוכלוסייה באזור וותיקה ברובה ומבוססת יחסית לעיר. בקרבת מקום ישנן שתי קופות חולים וכמה גני ילדים. עורק התנועה הקרוב הוא נתיבי איילון, אליהם ניתן להגיע בשעות העומס ב-10-15 דקות נסיעה.

ניתוח עסקה

מספר עסקאות נעשו לאחרונה באזור. ברחוב התומר נמכרה לפני כחודש וחצי (אוקטובר 2011) דירת 3 חדרים בשטח 75 מ"ר, עם מעלית, תמורת 1.2 מיליון שקל. ברחוב פייר קניג נמכרה לפני כחודש (נובמבר 2011) דירת גג בת ארבעה חדרים, בשטח 90 מ"ר, תמורת 1.29 מיליון שקל. על רקע עסקאות אלה נראה כי המחיר בו נמכרה הדירה בעסקה הנוכחית משקף את שווי השוק הנוכחי שלה (הנתונים מתאימים לשנת 2011), אם כי יש להניח שלפני כמה חודשים ניתן היה למכור אותה ב-1.1-1.2 מיליון שקל.

שורה תחתונה

עסקה לפי שווי שוק, המשקפת ירידת מחירים של 10%-5% באזור.

השתתף בניתוח העסקה – ערן דרורי, מנכ"ל ובעלים משרד התיווך קלר וויליאמס חולון