איך להכין את הנכס לקראת מכירה?

 

אם אתם נמצאים לפני מכירת דירה, יש מספר פעולות אותן תוכלו לבצע על מנת למקסם את יתרונות הדירה – להבליט את הדברים הטובים בה ולטשטש את הדברים הפחות טובים.

כידוע, אין הזדמנות שניה לעשות רושם ראשוני ולכן מומלץ לנקוט במספר פעולות לפני הצגת הנכס:

תיקונים, שדרוגים ושיפוצים


אם החלטתם שאתם מעוניינים למכור את הדירה שלכם, ההמלצה היא להבין בשלב הראשון מה צריך לתקן, לשדרג או אפילו לשפץ בדירה.
בדיקה מקיפה של הדירה יכולה להעלות לא מעט בעיות שאולי לא שמתם לב אליהם קודם לכן כמו: קיר מתקלף, שקעי חשמל שלא עובדים וכיוצא בזה.
מעבר לכך, במהלך הבדיקה תוכלו לגלות שגם מבחינת נראות הנכס יש צורך בהטמעת שינויים – לדוגמא, צביעת קירות בחדר מסוים בצבע שונה מהקיים וכיוצא בזה..

לסדר ולנקות את הבית


לפני שאתם מראים את הדירה יש לוודא שהיא מסודרת ונקייה.
המטרה היא כמובן שהדירה תראה במיטבה ולכן, כדאי לשקול ניקיון מקיף ויסודי – לשאוב אבק מהשטיחים, לנקות את הרהיטים, להבריק את הברזים ואת הכלים הסניטריים ועוד..
חשוב לציין שבהליך סידור הבית אתם עלולים לגלות שיש צורך לפנות רהיטים ישנים או חפצים מיותרים שתופסים מקום מיותר – ואשר עלולים לפגוע בנראות הדירה.

לדאוג לריחות נעימים


גם לריחות יכולה להיות השפעה גדולה על ההתרשמות של המתעניינים בדירה.
מהסיבה הזאת, לפני שמראים את הדירה כדאי לוודא שהריחות בדירה נעימים – מומלץ לפתוח חלונות לאוורור, לנקות את הבית עם אקונומיקה (המשאירה ריח של ניקיון) וכיוצא בזה..

שיפור הנראות של חזית הבניין והאזורים המשותפים


ההמלצה היא גם לשפר את הנראות של חזית הבניין או השטחים המשותפים. לדאוג שהגינה תראה מטופחת ונקיה. לוודא שהמעלית נקייה וכיוצא בזה..

לשדרג את החללים המרכזיים

 

מטבח, סלון וחדרי הרחצה/ שירותים יכולים למשוך יתר תשומת לב מרוכשי הדירה.
מהסיבה הזאת, מומלץ לדאוג לשדרג את נראותם. יש לא מעט פעולות קטנות אשר בכוחן לסייע את המטרה לדוגמא: אגרטל פרחים, קערת פירות טריים ושימוש באלמנטים נוספים אשר יכולים לשדרג את הנראות והאווירה בחללי הבית השונים.

הצגת הנכס כשהדירה מוארת ומאווררת

 

חשוב לדאוג לפתוח את החלונות והתריסים ולאוורר את הדירה בעת הצגתה למתעניינים. דירה מוארת ומאווררת יכולה לתרום לנראות ולאווירה בדירה.

מעבר על הדירה ושדרוג הנראות והאווירה מהווים ללא כל ספק כפעולות אשר בכוחן להגדיל את הסיכויים למכירה.